sobota, 27 września 2014

Jest fajnie!

Zazwyczaj unikam takich potocznych wyrażeń. Zresztą obecnie używa się innych "odlotowych" wyrażeń na wypowiedzenie czegoś tak pospolitego, że jest po prostu fajnie. A przecież na przykład w angielskim znacznie częściej używa się wyrażenia It's fine ( nie żebym znała się na tej sprawie )

Z Wikisłownika Fajny

synonimy:
(1.1) bajeczny, błogi, kapitalny, lekki, miły, przyjemny, rozkoszny, słodki, super, bajerancki, bombowy, byczy, fajowy, klawy, kultowy, morowy, odjazdowy, odlotowy, superowy, szałowy, wdechowy, wyczesany, wypasiony, wystrzałowy
 
 
A to tak było na marginesie, lubię czasem sprawdzać co dokładnie znaczy używane potocznie słowo.
Rano wody dalej nie było, rozpaliłam jak zwykle w piecu w kuchni, ogień buchnął pięknym płomieniem, że znowu przypominają się słowa z Pieśni Słonecznej św Franciszka
 
Pochwalony bądź, Panie mój,
przez brata ogień (por. Dn 3, 66),
którym rozświetlasz noc:
i jest on piękny, i radosny,
i krzepki, i mocny.

Ale on rzeczywiście jest krzepki i mocny Agni to chyba wedyjska nazwa boga ognia. Niby przyjazny ludziom ale czasem nieobliczalny. Pa ruski to огонь
 
To też tak na marginesie, czyli brat ogień roześmiał się radośnie, zatańczył a rury wolne od wody zaszemrały, niezadowolone, zaczęły trzeszczeć. Zostawiłam i огонь i rury pojechałam na zakupy. Jest dobrze. Nawet słonko pokazało swoją jasną twarz, a potem przyjechał siostrzeniec Paweł i stało się normalnie, czyli woda wróciła, pokorna jak poprzednio. Hydrofor razem z filtrem zabrali się do w miarę solidnej roboty.
A teraz i na mnie kolej: drewka narąbać, posprzątać cichutko coby kocięta wy moje się nie obudziły przed czasem, bo jak śpią - jak powiadają niektórzy - to jeść nie proszą 
 
 Pochwalony bądź, Panie mój,
ze wszystkimi Twymi stworzeniami (por. Tb 8, 7),
szczególnie z panem bratem słońcem,
przez które staje się dzień i nas przez nie oświecasz.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz