sobota, 18 kwietnia 2020

Rozważania z pogranicza

Kiedyś gdzieś pisałam ale nie pamiętam gdzie, że mieszkam na pograniczu.
Oto mapka ( gdy się kliknie w zdjęcie, zostaje nieco powiększone )



Czerwona linia to granica pomiędzy sołectwami: u góry Karłowice, a niżej Leśniczówka Kabachy czyli tam gdzie mieszkam to już Popielów.
Te domki pod lasem to moja ( prawie moja ) hacjenda mówiąc z hiszpańska.
A oto druga mapka obrazująca gdzie Karłowice, gdzie ja czyli Leśniczówka, gdzie Kabachy a gdzie sam Popielów.


Jeszcze taka dodatkowa ciekawostka, której może nie widać na mapie to przynależność parafialna. Należę oczywiście do parafii NMP Królowej Aniołów w Popielowie, ażeby było radośniej to na tej granicy ( taki sobie rów za moim ogrodzeniem ) to jest granica pomiędzy Archidiecezją wrocławską a Diecezją opolską. Oczywiście mogłabym poprosić o zmianę parafii ale ja nie jestem właścicielką tego domu a także jeśli chodzi o kontakt z Biskupem to bliżej mi do Opola. 
Dlatego jeśli u mnie pojawi się jakiś dokument odnośnie kultu religijnego to będzie pochodził z kurii opolskiej.
Ale ten akurat jest ogólny:



Chyba nie będę jutro w kościele ani z tej strony ani z tamtej strony lasu, szkoda, że w zamku nie ma kaplicy bo może tam bym chodziła...
Więc posłucham sobie Słowa mojego Biskupa już dzisiaj







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz